Stackars liten!

Blev så glad i morse när Linus vaknade och jag fick se att
sängen och Linus var torra, behövde inte byta pyamas och
sängkläder undertiden som han drack välling. Det är så vi
fått gjort de senaste mornarna. När Linus fått välling och somnat
om var det dags för mej och väcka dem andra barnen som skulle
till skolan, Emelie är ju ledig fredagar. Eftersom jag har en så snäll
dotter som ville ta hand om sin bror så kunde jag åka in och träna
när jag lämnat barnen i skolan. Hade tänkt att jag nästan skulle
hinna hem till Linus vaknade, men idag när jag inte var hemma så
vaknade han redan tjugo över åtta. Vilken otur för Emelie...



När Linus vaknade i morse hade han blivit förkyld, snorig och hostig och
alldeles blank på ögonen. Inte alls i form. Idag har han mest suttit i
knät och gosat. Min glädje över att sängen var torr i morse höll inte i
sej så länge. Hm hm... När Linus hade sovit en middag en stund så
vaknade han och hostade så, och vad händer då, jo han kräks ner hela
sängen. Det var bara att byta lakan igen. Vet inte om han kräktese av
allt snor eller om det är febern som spökar. När Albin var liten så kräktes
han jämnt när febern kom.


En liten Albin

Förutom att det varit sjukstuga här idag så har hela familjen suttit ner
framför tvn och tittat på herrarnas staffet, det var ju så spännande.
Trodde ett tag att vi inte skulle få nån medalj, med vi kom ju två. Synd
bara att Norge vann, jag kan inte med Northugs överlägsna sätt. Så det så.
Idag sålde coop semlor för 5 kr, så det blev vårat fredagsfika.



I kväll åkte liten i säng innan klockan slagit sex, han hade 39 i feber och
alltså inte allt för glad. Kul att se hur natten blir. Just nu ligger han därinne
och gnyr och grinar om vartannat. Stackart liten!!

Ha en skön fredags kväll!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0