Sjukhus besök!



Det första jag gjorde i morse när vi klev upp var att ringa 1177. I natt
har vi inte haft nån rolig natt, Linus har haft krupp och 40 graders feber.
Han låg och yra, han lät för söt. Framåt morgonen släppte krupp hostan
och övergick till en hack hosta. Därför tänkte jag att det var bäst att
ringa och rådfråga, dem tyckte han skulle åka upp på kontroll på Akademiska.
Man vill kolla upp alla mindre barn när dem har sitt första kruppanfall.
Jag, Linnéa och Linus åkte iväg vid tio tiden. Där uppe blev det en lång
väntan. Linus som inte var på hugget ville inte ens leka i lekrummet, jo i
ca en minut..

 

Vi satt i väntrummet och väntade i tre timmar innan vi fick träffa
läkaren. Linus höll precis på att somna i min famn när det var våran tur.
I och med att krupp hostan hade gett med sej så slapp vi få kortison men
vi fick hostmedicin och betapred tabletter utskrivna, det sist nämnda är i fall
han får ett nytt anfall och har svårt att andas. Idag känns det som Linus har
varit fast kedjad i mej, han har inte ens velat sova. Han har halv slummrat
i min famn.



Nu har han fått välling och medicin och hoppat i säng, men han har
inte somnat, jag hör hur han ligger och hostar mest hela tiden. Nu
håller vi tummarna för att det inte blir ett nytt kruppanfall.
Det är nog bäst jag tar och sätter fart och dukar upp lite lördagsmys
nu när vi ska titta Andra chansen, jag kanske inte får se så mycket om
liten mår dåligt..

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0