Latte i solen

Vaknade halv nio i morse av att Linus spelade piano,
det var bara att hoppa upp ur sängen för att stänga
av det. Dick hade jobbat natt och blir nog inte så nöjd
utav att vakna till ett piano som spelar. När vi kom upp
låg Albin i soffan och tittade på tv, han är en riktig morgon
människa. Det stod inte på innan Linnéa kom ner tassande.
Vi satt igång med frukosten, alla var hungriga. Barnen blev så
glada när dem såg att jag köpt makrill i tomatsås, då skulle
dem ha limpsmörgåsar till.

 



Efter frukost fick Linus för sej att han ville ut och åka vagn, så vi
gav oss ut på en långpromenad, det var lite kyliga vindar. Men där
det var lä värmde solen gott.
När Linus sov och Linnéa var på sin sista innebandy träning för säsongen
så gjorde jag mej en utsökt latte och satte mej i solen.

 

Så underbart!! Satt en hel timme och bara njöt, höll på att slumta till..



I dag när jag står och lagar middag kommer min underbara man hem
med en bukett tulpaner, tänk vad en bukett kan göra en glad.
Till middag i dag serverades cous cous med vårrullar.
Jag skär först olika grönsaker, paprika, röklök, fetaost, avoccado, körs-
bärs tomater





Sen kokar jag upp vatten till cous cousen, har i lite curry, cayennepeppar, vitlök.
Sen blandar man ner cous cousen i grönsaksblandningen.
Vårrullarna sköter sej själva i ugnen.



En mycket enkel men väldigt god middag.

Liten har gått och lagt sej och jag har precis fått mej ett gott skratt.




Barnen stod och sjöng framför tvn, det var elekrikbanana band som var
på bolibompa. Hahahaha
Dem insåg efter dem sjungit klart att jag satt i soffan och filmade dem.
Dem förbjöd mej att lägga ut detta på bloggen, men som dem säkert vet
så gör ju jag det ändå. Hihi

Nu ska barnen och jag titta på Smartare än en femte klassare, och tävla
mot varanndra.
Glöm inte att ställa fram klockorna innan ni går och lägger er.

Trevlig lördags kväll på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0