Ännu en sjukdag!



När Linus vaknade i morse såg han ut att må ganska bra, men skenet
kan bedra. Idag har faktiskt varit den dagen som han mått sämst.
Natten var si så där, sov ändå hyfsat, trots hosta hela tiden. På morgonen
vid nio tiden for jag iväg med Albin på innebandy, Emelie var snäll och tog
hand om Linus, hon var ändå uppe för hon skulle ha barn gympa kl tio. När
det var tio minuter kvar av matchen var jag tvungen att ila hem för att
skjutsa Emelie till gympan, som tur var fick Albin och Linnéa åka med en
annan mammma från Albins match. Albins lag vann med 3-0. Albin berättade
att laget hade sjungit ja må han leva för honom i omklädningsrummet.

 

Under dem här två dagarna har Linus inte alls velat sova middag i sin säng,
han vill han närhet, han som aldrig velat sova i famnen förut. I dag har han
gjort sina tappra försök till att leka, men han slutar lika fort. När han satt där
så fint tog jag chansen och rev fram bakgrejerna, är ju tvungen att baka till
imorgon då Albin fyller. Hann inte mer än få fram sakerna så kom han grinandes
med snor i hela ansiktet. Jag gjorde så gott jag kunde med min lilla skit på
armen. Var precis klar med bakningen i tid till att åka och hämta Emelie som
slutade kl tolv, då var Linnéa snäll och satt med Linus i soffan.



På den lilla stund jag var borta hann Linus ta en av alla sina tupplurar för dagen.
Sen var det dags att titta på fem milen på tv, Linus sov från och till hela tiden.
Ja lilla dogen ville också vara med.





Här somnade han hos Emelie en stund medans jag var och skjutsade barn
nummer två till innebandy match. Linnéa skulle spela hemma match kl tre.
Dick vaknade i tid för att hinna åka och titta, så kunde jag stanna hemma
med lilleman. Det är alltid lika tråkigt när man missar en match, Linnéas
lag vann med 6-2, fyra utav målen gjorde Linnéa. Hon måste ha fått mammas
gener. ;) HAHAHAHAHAHA



I dag har jag inte fått i Linus mycket att äta och dricka, det började så
bra med välling tidigt i morse och sen gröt till frukost men sen var det
nästa stopp. En banan och ett halft äpple och en halv mugg saft.
Emelie lyckade också få i honom en burk yoghurt.



Inte ens välling gick och lura i honom, inte ens när han gick och lag
sej. Man blir lite orolig att han inte får i sej tillräckligt med vätska, hans
feber ligger ju konstant på 38,5 eller över. Nu sover han för natten och
jag hoppas att så kommer att förbli, eller jag hoppas att han vaknar och
är sugen på lite välling, det behöver han.
Nu ska jag tänka lite på mej själv och sätta mej på spinnigcykeln, har inte
rört mej på hela helgen. Så nu ska här trampas en stund.

Ha det så gott!!

Ja just det GOTT, jag måste bara berätta att jag testade att grilla kött
i våran ugn på grill funktionen, det blev så GOTT, köttet bara smällte i munnen.
Barnen trodde jag grillat ute. :D

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0