Fotboll



Nationaldagen firades med fotbollsmatcher, vad annars.
Först ut att ha match var Albin, klockan elva var det match start
mot Danmark. Det var riktigt varmt och skönt väder, så som det
ska var på en fotbollsmatch. När vi skulle åka höll vi inte på att få
med oss Linus i bilen, han skulle bestämt klippa med sin gräsklippare.
Det slutade med att gräsklipparen var med till matchen, han gick där
och klippte.

 




Vi var lagom hemma igen till det var dags för Linus att sova middag, Dick
fortsatte då med poolen och jag åkte in och tränade. Linnéa började ladda
inför match. När jag kommer hem, sjöblöt av svett och ska skynda mej att
duscha och laga mat, jo då går strömmen. Det blev till att leta fram våtservetter
och tvätta sej med och Dick skickade jag iväg till pizzerian. Nackdelen med
att ha eget vatten är att när strömmen går så kan man inte gå på toa eller
använda vattnet. Precis när vi ska sätta oss i bilen så kommer strömmen
tillbaka, skönt att veta när man åker att allt fungerar igen.  Linnéa spelade
hemma match mot Östervåla, det blev vinst  och skruttan gjorde ett mål.

 



Barnen och jag avslutade nationldagen med att åka in till Ica Maxi och stor
handla.

I morse när vi vaknade så skyndade vi oss ut på våran morgonpromenad,
innan det skulle bli för varmt, jag kan ju erkänna att det redan var för
varmt.


Linus outfit fick han i dop presen förra året av kära Ingmarie :)

Resten av dagen har vi tillbringat i solen, barnen tjatar om att få
bada i poolen men den är inte riktigt klar ännu, lite för hög klorhalt. Linnéa
tog och satte på vattenspridaren.



Jag tror bestämt att Linus har fått värmeslag, han var helt vild innan han somnade.
 


När jag fått Linus i säng så fortsatte jag med vårat målnings projekt, att
grå lasera altanen. Snart är den laserad en gång, tyvärr så måste den laseras
ännu en gång. Hej och hå måla på....
Ikväll är Dick och jobbar på landskampen på Råsunda, vi andra får titta på
matchen hemma. Vi har dukat upp lite fotbollsmys, jorgubbar och glass.



Nu ska det fortsättas att heja på Sverige, vi leder just nu med 3-0, 
håll nu i det här Sverige! Ja där kom just det fjärde målet.

Heja heja 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0