Ute dag

Idag har det varit helt ljuvligt ute, sitter fortfarnade ute och njuter.

Imorse hade vi bråttom ut, skyndade mej att röja undan frukosten.
Som vanligt ville Linus titta på Byggare Bob medans jag röjde köket.
Han vet precis hur han ska göra, hämtar först sin stol och sen försöker
han att få upp luckan till dvdn, nu dröjer det inte förrän han får upp den.
Suck!!

 

 

Efter morgonstöket var det solen som gällde och där har vi varit i
stor sett hela dagen. Innan det var dags att gå in och äta lunch så åkte
badbaljan fram, Linus hade suttit i sandlådan och var hel dammig, så han
var tvungen att bada. Gissa om han tyckte det var skönt.







När Linus sovmiddag passade jag som vanlig på att träna, men det tog emot
att åka in idag. På gymmet var det skit varmt, nog för att jag brukar bli sjö
blött av svett när jag springer men idag slog alla rekord. Det såg ut som jag
duschat med kläderna på. Kände mej något ofräsch när jag åkte hem.



När jag kom hem sov fortfarande liten. Jag fick väcka honom
efter två och en halv timme. Tror han blir trött av sin polenallergi och värmen.
Linnéa var också helt slut när hon kom hem från sin fotbollsträning, helt röd i
ansiktet. Det var jobbigt i värmen.
Mot kvällningen satte älsklingen på grillen, finns det nått bättre än att få äta
gillat ute på altanen i solen.





 



Linnéa hade inte tid att sitta och njuta av maten, hon skulle iväg och
sova hos en kompis. Jag tyckte hon kunde vänta på oss så kunde vi
cykla med henne en bit på vägen, men se det gick inte. Vi fick ta en
cykel tur själva, det var jag och alla mina grabbar som gav oss ut på
en runda. När vi åter anlände hem så serverades det iskall sangria i
solen, köpte på mej i spanien förra året. Så läskande.



Ikväll vill man absolut inte gå in och sätta sej så kortleken åkte fram,
men rätt som det var så satt jag där själv. Killarna skulle titta på fotboll,
Sverige-Moldavien. Suck!!

Nu har solen gått ner och jag får motvilligt gå in!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0