Stenbocken



Min lilla puss unge sitter och tittar när grannen klipper gräset :D

Nu börjar jag verkligen ledsna på det här tråkiga vädret, vill ha sol och bad.
Det är tur att Åsa och hennes underbara lilla son kom och lös upp tillvaron för
oss idag. Jag stod för lunchen och Åsa hade gott med sej till fikat, glass och
mörk choklad, det är aldrig fel. Till lunch åt vi kycklingsallad med färskpotatis.
Det hade ju varit trevligt om vi kunnat suttit ute och myst.




Linus som älskar att vara ute, smiter ut hela tiden, man får ha dörrarna låsta.
Han tar på sej skorna och sen bär det av, han är inte borta så länge för han
måste in och kolla läget så att mamma inte har rymt. Hihi
När han kommer in säger han mamma kommma, komma mammma. Det är
hans ny mening, för ett tag sen var det där är den, som han sa om allt. Just nu
bubblar det fram tänder, det är tre på väg fram, så då har han fått 11 stycken.
Nått annat som också bubblar fram så är det hans humör, gissa om han är
bestämd och kan bli arg. Typiskt för en Stenbock, han är ju inte den ända
stenbocken i den här familjen.  

Stjärntecknet Stenbockens Egenskaper: Stenbocken är känd för att vara bestämd och envis, i det närmaste orubblig i sina åsikter...

Ja detta stämmer ju fullt och fast på mina två stenbockar, Linnéa och Linus. Vi får
hoppas att dem kommer att hålla sams, annars kan man undra hur det kommer att
sluta.
Nått annat som tar upp mycket av Linus tid är att bygga lego, han kan sitta länge länge
och prata för sej själv och bygga.



På eftermiddagen fick jag med mej Dick på en promenad, det var faktiskt
riktigt skönt ute trots att det var mulet och det såg ut som att regnet hängde
i luften. Linus tyckte tydligen inte detsamma, efter att vi gått en stund så
pekade han på korgen under vagnen, där hans tröja låg och den skulle han
ha på sej. Han nöjde sej inte förrän jag hade dragit upp dragkedjan.

Innan jag slutar för idag måste jag visa min nya fina stol som jag fick från jobbber,
den skulle kastas, en liten pojke hade råkat gjort nån kiss droppe på sitsen, men
det är ju bara och tvätta.



Den passar perfekt ihop med min gamla sekretär.



Nej nu ska jag ta kväll och nu håller vi tummarna för att morgondagen bjuder
på lite sol.

Kram kram







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0