Söndag 24:e Juli

Oj vad dagarna går, hela tre dagar sen jag skrev nått.
Igår tog vi en hel dag ut till H
äverödal, där ute bor Dicks bror och fru.
Dick bodde även därute som liten. Han blir alldeles nostalgisk när vi åker
ut dit.
Mia bjöd på massor med gott fikabröd, en sockerkaka med blåbär i.
Dem bor mitt i skogen med blåbär runt hela tomten, gissa om Linus var
blå runt munnen, han tyckte det var jätte gott.



Linus skuttade runt i bara body, medans jag och Mia satt på altanen och pratade.
Det var så klibbigt ute, Linus var alldeles svettig. Karlarna och barnen gick över till
grannen för att hjälpa till att få bort en stor sten. När klockan började närma sej
halv tre var det dags att åka hem igen, Linus var bra trött. Ja det visade sej att det
inte bara var han som var trött. Det blev alldeles tyst i bilen.





Idag vaknade jag vid nio av att det började regna, jag studsade ur sängen och fick
på mej en bikinibh och ett par shorts, hade tvätt hängde ute. Tyvärr hade den hunnit
bli lite fuktig. När jag ändå var på benen, så stannade jag uppe. Efter frukost satte vi
igång och städade lite, jag skickade upp Dick på vinden för att leta fram Albins gamla
brio tågbana. Lilleman blev alldeles till sej.



Först lite fundersam över allt som låg i lådan, men sen blev det full fart.

 



Vi lunch tid tog jag och åkte in en snabbis till gymmet, på eftermiddagen var det åter dags
att tjäna lite pengar. Det var en hel del att göra, det är nästa rea på allt i butiken och
imorgon börjar halva reapriset, så den här veckan blir det nog fullt upp. Det har även börjat
komma in en hel del fina höstnyheter, men det vill man inte tänka på än.
När jag slutat dagens arbete gick jag till ett kondis och köpte lite gott med mej hem,
Emelie har namnsdag idag.



kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0