Grisslehamn



Igår kväll bestämde vi oss för att åka på en badutflykt till ett bad när Grisslehamn,
men när vi vaknade imorse var det mulet. Dick ringde till sin bror som bor där ute
och kollade vädret, det regnade och åskade. Barnen blev så besvikna.
Vi beslutade att åka en sväng till Grisslehamn och gå och kolla i dem små bodarna,
jag gjorde iordning matsäck och badkläder i fall det skulle skina upp.



 

När vi kom fram möte vi upp Dicks syster med familj och Dicks bror och fru.
Det var mycket riktigt mulet när vi kom fram, så vi gick runt och kikade lite
och barnen åt glass. Efter en liten stund tittade solen fram och det blev bara
finare och finare. Vi åkte till badstranden.



Barnen hade bråttom ner till vattnet, jag var så hungrig så jag tog fram en smörgås.
Linnéa hon var som en fisk i vattnet medans Albin inte tyckte det var lika skönt.

 



Linus gjorde som vi tjejer, han stannade uppe vid filten och fikade lite, trots att han redan
hade ätit lunch. Han gick och tiggde lite av faster Eva.





Linus började lite försiktig att gräva i sanden och bara känna på sanden med sina
bara fötter, det var en ny upplevelse för honom. Efter en stund var det vattnen som 
gällde, han blev mer och mer våghalsig. Det slutade med att han skulle kastas fram
och tillbaka i vattnet.







Jag sitter bakom vassen och njuter av min macka. Hihihi



Mia och barnen kastade macka, ja med stenar. Hahaha



 

Linnéa letar snäckor.



 

Linus somnade som en stock i bilen på väg hem, det är jobbigt att bada.



När vi kom hem tog jag en promis med dogen och Dick sprang en runda.
Sen lagade vi iordning en löjromsröra och satte oss på altanen och åt upp den
goda laxen vi köpte med oss hem. Så ljuvligt gott!!



Det känns att man varit ute i solen hela dagen, man är lite pumsig. Tyvär kunde inte
Emelie vara med oss idag, hon har varit duktig och jobbat.  Nu ska jag ta och
göra ingenting, bara njuta, imorgon är det arbetsdag igen.



Trevlig kväll, kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0