Födelsedags firande!




Hej mina kära läsare!
Denna måndag startade med att jag åkte direkt till gymmet,
efter att jag lämnat barnen på skolan. Det var så lungt och
skönt där, ingen väntan på att maskinerna skulle bli lediga.
Tänk så mycket tid man sparar på att slippa vänta. Även idag
var det en fin vinterdag, så jag bytte bara om till torra kläder,
i med lite näring i kroppen  och sen tog jag med Linus och
hunden på en promis. När vi kom hem tog jag en väl behövlig
dusch, undertiden satt Linus framför tvn och tittade på sin
favorit Rorri.



Sen började det kurra i våra magar, Linus fick
korvstroganoff med ris, själv blev det en sallad med avoccado
och ägg.



Efter lunch åkte bakgrejerna fram, tänkte baka en drömrulltårta
till kvällen då vi skulle ha främmande. Men givetvis så hade jag
inge bakplåtspapper kvar, så det var bara att dra till affären, passade
även på att hämta upp barnen i skolan.



Sen när vi kom hem var det bråttom, Linnéa skulle ha innebandy
träning och Emelie skulle ha sina barngympa grupper. Så först
kastade jag in rulltårtan i ugnen, sen lagade jag snabbt till en
köttfärssås, barnen måste hinna äta innan dem skulle iväg.
Vi andra åt en timme senare.
Vid sex tiden kom svägerskan med sin familj, dem kunde inte
komma när Linus fyllde och vi hade inte varit in och grattat
kusinen när hon fyllde, så vi hade lite kalas i kväll.



Nu sover lilleman och jag ska slå ner rumpan i soffan.

Ha det så gott!!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Du är så duktig på att röra på dig.

2011-02-01 @ 08:24:12
URL: http://tessansvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0