Förbredelser



Här packas det och grejas inför morgon dagen, klockan sju
har vi kiosk pass på Fyrishov och första matchen är nio, så
det gäller att ha allting färdigt.
Idag har det inte hänt så mÿcket alls, inga roliga saker iallafall.
På förmiddagen var jag och hämtade hem Forden som har
varit på lagning, tyvärr höll den inte så länge, när Dick var på
väg hem från innebandy träning i Vattholma så la bilen av.
Gissa om han blev glad, NOT. Det var bara att hämta hem
barnen och åka tillbaks och mecka i mörkret. Som tur är har
man snälla kompisar som ställer upp när det krisar.
Jag stod nämligen i duschen när Dick ringde, skit arg, och sa
att jag skulle hämta dem, suck tänkte jag. Jag hade precis varit
ute med Linus i vagnen och plumsat i snön, hade tänkt duschat
och sen laga en god middag med ett glas rött. Dick hade även
en kompis till Albin med sej och hans snälla pappa for iväg för
att hämta hem barnen och hjälpa Dick att mecka. Tur för mej!
Istället kunde jag sätta mej med Linus och titta på hans favo
program Rorry. Ja sitta och sitta han ska mest stå.





Dick var lagom hemma till Linus skulle i säng, så han fick lägga
honom. Undertiden gjorde jag färdigt middagen. Kyckling med
färsk pasta. Mums!!
Nej nu måste ungarna i säng om dem ska orka spela i morgon.

På återseende!!

Tjing tjing!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0