Denna dag för ett år sen!



Den här dagen för ett år sen minns jag som den var igår.
Jag vaknade kl 03,10 av att vattnet gick, väckte Dick och
sa att det var dags. I all hast kom jag på att Albin skulle
på simskola, så det var till att göra matsäck innan vi for.
Vi kom iväg strax efter halv fyra, det var snökaos, bilen
hoppade och for på vägen. Väl inne på förlossingen gick
dörren i baklås, där står jag med svetten lackandes och
väntar. Sen gick det fort, in på rummet, börja krysta och
vips 04,20 så låg min underbara son där på magen och skrek.



Så söt!
Tyvärr var det så att det var hög arbetsbelastning på förlossningen
så efter 15 min så fick dem lov att lägga oss i korridoren, där ute
låg vi till halv tio tiden innan någon kom och tittade till oss, det är
tur man har fött några barn tidigare. Sen blev vi uppkörda till avdelning,
i väntan på att läkaren skulle komma, hade hoppats på att få åka hem
på eftermiddagen, sjukhuset var ju stängt pga svininfluensan så barnen
fick inte besöka oss. Jag tror dem ringde 100 gånger under dagen.
Tyvärr visade det sej att vi inte fick åka hem, Linus hade blåsljud på
hjärtat, så dem ville göra en till undersökning dagen efter. Gissa om
barnen blev ledsna.

 



Vi beslutade att Dick skulle åka hem till barnen, för att dagen efter
ta med sej dem till sjukhuset för att hämta upp mej och Linus.
Dem väntade snällt i cafeterian. Kommer aldrig glömma så
stolta dem såg ut där dem satt.









 



Innan dem hämtade upp mej så hade dem varit och handlat
ett varsitt paket och varit in på ett kondis, så vi for hem och
hade mys...........



Och nu har det gått ett helt år..................................



Kommentarer
Postat av: Familjen Bärlund

Grattis lilla gubben på din första födelsedag! Hoppas du får många fina paket, det ligger ett stort ett och väntar på dig från oss! Vi ses snart! Pussar och kramar från sysslingarna Molly och Alfons (Maria och Jonas hälsar också)

2011-01-19 @ 10:42:44
Postat av: Bettan

Tjingeling på er!

Jisses vad det har gått fort;) Och vilken MAGE du hade den var STOR den;)

Ha en riktig fin MYSDAG på er!

Kram från Bettan

2011-01-19 @ 14:15:37
URL: http://www.vitalyktan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0