Torsdag betyder städning

Ja precis så kul har jag haft det, jag både hatar och älskar
torsdagar. Så skit tråkigt att städa, men så skönt när det
är gjort och man vet att imorgon är det fredag och då är
det rent och fint och jag kan bara njut och mysa med
barnen. Oj, värst vad många och det blev. Hihi ;)
Det är ju inte det lättaste att städa med en liten skit unge
i bakhasorna, han plockar fram det jag precis tagit undan.
Försökte knäppa kort på honom när han står och river ut
veden ur vedkorgen, och jag lägger tillbakas locket. Men den
lilla filuren har lärt sej när jag knäpper så han kastar bort
huvudet.


Se så snabb han är..

När städningen var klar och jag fått liten i säng för en tupp
lur så  rullade jag fram min spinnigcykel, dags att träna.
En timme senare var det dags för en skön och väl behövlig
dusch, efter det serverade jag mej själv lite lunch. Hann
faktiskt sitta en halvtimme och njuta av tystnade och mitt
ny städade hem.



På eftermiddagen var det dags för Albin och träna innebandy,
jag lastade bilen full med tomburkar och passade på att åka
för att panta och handla undertiden. Jag fattar inte vad med
burkar man samlar på sej. Allt är Dicks fel, öl kungen. ;)



Nu har min lilla städare somnat, så nu är det soffan för mej.

Tjingeling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0