Lördags mys!



Ja i morse klockan nio blev man väckt av telefonen, igen. När
vi kom upp såg jag att solen sken från en klar blå himmel, jag
gav Linus gröt och sen begav vi oss ut på en lång promenad.
Underbart väder! På vägen hem passerade vi hästarna, så vi
stannade en stund och tittade. Linus blir så glad.



När vi kom hem gjorde jag mej en god frukost och satt mej
en stund vi datan, när jag satt där i godan ro kom min lilla
gose tjej hem, Linnéa. Hon hade sovit borta och nu var det
dags att byta om för att åka träna innebandy. Så fort hon
kom hem från träningen bytte hon om igen och stack ut och
åkte skidor.



Linus han står i fönstret och vill också gå ut.



Det är tur han har en snäll syster som kom in och hämtade
honom, så han fick åka lite pulka. Dem begav sej upp i en jätte
snöhög. Linus var alldeles snöig och rosig om kinderna när han
kom in.



På eftermiddagen tog Linnéa telefonluren och ringde till mormor
och frågade om hon inte kunde komma till oss och titta på melodi-
festivalen. Mycket riktigt, det gjorde hon. Hon kom lagom till middagen,
med sej hade hon gott rödvin och det passade perfekt eftersom det
serverades kött. Skål ta me fan!
Undertiden jag plockade undan efter middagen tog Linus fram sin
favorit bok, han och mamma satte sej i trappan och läste.



Albin som också varit borta för att spela match har även han kommit
hem till sin kära mamma. Matchen gick bra, dem vann med 3-2,
Albin var duktig och gjorde 2 mål.
Nu sover liten och nu ska här göras mysigt inför melodifestivalen,
fylla på vinglasen och nått gott tilltugg...

Hej hopp!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0