20:e December





Tänk nu är det bara fyra dagar kvar till jul, och det har faktiskt kommit lite snö.
Dagarna bara rusar iväg.
I lördags var vi till min mormor och morfar på lunch och lite fika. Linnéa var
så glad, hon älskar mormors omelett. Barnen åt och smaskade.  Linus hade
en väska med bilar med sej och skulle givetvis visa gamelmorfar allihopa.



Emelie som hade sovit hos en kompis i Enköping kom också förbi efter en stund.
Linus blev glad och gosade med sin store syster.



Vi stannade inte så länge, på eftermiddagen var det nämligen dags för innebandy.
Linnéa skulle till Fyrishov och titta på A-lags match och Albin hade hemma match
mot Sirius. Linus som var så trött somnade nästan direkt i bilen.



I söndags var det åter dags för innebandy matcher, insåg att Linus inte skulle få nån middags
sömn, tur att han sov till nästan tio. När vi kommer ner till hallen så är matchen innan försenad
45 minuter, jag och Linus åke hem en stund igen. Det skulle bli en lång dag i hallen. Båda barnen
spelade bra och vann sina matcher. När vi kom hem började jag med middagen och Linus satt
i soffan och vilade. Trött som han var somnade han innan Bolibompa, lutanades mot min mage.



När lilleman somnat satte jag igång med min fjärde sats av lussebullar. Det är en rykande
åtgång, men nu tänker jag inte baka nått mer den här julen.
I går var det överlyckliga barn som vaknade och åkte iväg till skolan, det var snö.
Det första dem gjorde när dem kom hem från skolan var att skutta ut i snön, det blev
årets första snögubbe, iklädd  Storvreta innebandy halsduk.



När jag senare på kvällen skulle gå min promis med hunden så skulle förstå Linnéa med
ut och gå, ja hon sprang mest i snön och kastade sej ;D



Inne i värmen igen blev det glögg och så klädde vi granen. Hade tänkt att lilleman skulle få
gå och lägga sej först, men min svägerska tyckte så synd om honom så han fick vara med.
Han var helt till sej.



 



Idag har jag jobbat, Dick har varit hemma och grejat. När jag kom hem från jobbet var
Albin barnvakt åt Linus, Dick och Linnéa var hos frissan. Linnéa ville vara fin till avslutningen
i morgon. Albin som inte tycker om att vara nyklippt i skolan ska klippa sej efter avslutningen.
När Linus hoppat i säng satte vi igång och fixa årets pepparkakshus, Dicks  uppgift blev att
sätta ihop det och sen garnerade vi det tillsammnans.



Mitt i alltihop börjar Linus skrika som att
kniven satt i honom, jag gick in dit och kunde inte förstå var det var med honom. Han såg helt
livrädd ut. Jag försökte lägga ner honom men han bara satte sej upp och kollade mot sin lampa,
då fick jag se flugan som flög omkring därinne och surrade. Stackarn var livrädd. Dick fick komma
på flugjakt medans jag försökte trösta. Han var helt panikslagen så det tog en stund innan han
ville lägga sej igen. Men när han fick se hur Dick spolade ner flugan i toaletten så blev han lugn.
Vi andra kunde återgå till vårat hus bygge.



Nu tänker jag ta kväll.

Kram kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0