Sol mys

Idag har det varit en mycket trevlig dag, min kära
kompis Åsa kom på besök. Vi har inte träffats på ett tag
och det märktes, för jösses vad hennes bebis mage hade
växt. Åsa och jag satt i solen och pratade och Linus lekte
runt i trädgården, satt i sandlådan och sen fick han för sej
att han skulle in i lekstugan, som jag ännu inte har hunnit
städa ur, men det var bara att göra en snabb städ så att han
kunde leka där.



Han tyckte tydligen inte att mamma städat ordentligt ;)



När Linus hoppat i säng så satte vi oss ute i solen och åt lite lunch
och drack kaffe. Så himla härligt, att få sitta i solen och bara ta det
lugnt och prata med en god vän.
Efter att Åsa åkt hem gick jag ut till lekstugan igen för att städa lite
noggrannare, nu får det duga. Han kommer iallafall att skita ner snart
igen. När han vaknat och ätit mellis fick han bråttom ut igen.
När Linnéa kom hem från skolan idag hade hon återigen ett hål på
ena knäet och en blod fläck. Albin och hon hade cyklat ihop på väg
till skolan imorse, hon hade blivit omplåstrad i skolan när hon kom fram.
På kvällningen när dem andra åkte iväg på Albins fotbollsträning, ja dessa
träningar, inte en enda träningsfria dag. Men jag ska inte klaga det är kul
att barnen gör nått. Ja, när dem åkte iväg så gick jag min kära lång promis,
idag hade vi sällskap av Christina och hennes hund. Snart är det sängen som
gäller, man blir trött av att vara i solen hela dagen.

Kram kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0