Ny klippt

Morgonen började ju bra, hm. Barnen skulle cykla iväg
till skolan och jag skulle ut och gå, men när Albin ska
cykla iväg så finns det ingen luft i hans bakdäck. Jag sprang
in i förrådet för att hämta pumpen, men inte fick jag i nån
luft i däcket. Jag blev så arg så jag skickade iväg pumpen och 
skjutsade Albin till skolan i stället, Linnéa cyklade.
Efter frukosten åkte vi in till stan Linus hade tid hos frissan,
han är ju så lång hårig, hans hår växer som ogräs. Idag fick han
klippas sej hos Dicks frisör eftersom jag kom på igår att han
skulle klippas innan sista april. Hos Dicks frisör finns det alltid nån
ledig tid.

 

Det var inte alls nå roligt tyckte Linus, det var första gången han
blev klippt med maskin. Lite läskigt. Dem försökte muta honom med
en klubba men det gick inget vidare. Men frisören var så snabb och
Linus lugnade ner sej efter en stund. Han blev så cool.



Men efteråt smakade klubban bra.

 

Han var alldeles kladdig när vi kom fram till Gränby. Dick skulle in på HM
och titta på jeans. Han shoppade loss, det blev ett par jeans, en shorta och
en tröja. Jag fick ingenting jag, snyft!! Hihi

 

När Dick shoppat färdig var vi riktigt kaffesugna, det väntades kaffe
hemma hos svägerskan i Årsta.




Hon hade varit och köpt sååååååååå goda chokladmuffinsar.
Linus som hade sett en lastbil utanför skulle minsann gå ut 
efter fikat. Han fick med sej sin snälla kusin Alexandra.





På vägen hem somnade han gott i bilen, han var helt slut. 
Halv tre var det dags för utvecklingssamtal med Albin. Allt var
bra i skolan och han följde de mål man ska klara i fyran. Han 
behöver dock öva lite mer på gånger tabellerna. Fröken tyckte
också att han var riktigt duktig i engelska. Kul att höra att Albin 
trivs i skolan och har funnit ro på lektionerna. På vägen hem 
möte vi Dick och Linnéa, hon hade fotbollsträning. Då trodde jag
att han hade Linus med sej i bilen, men så var inte fallet han låg
forfarande och sov. Halv fyra fick jag väcka honom, då hade han
sovit nästan två och en halv timme. Imorgon är det ju sista april
och Emelie har åkt hem till sin kompis, hon ska sova där för dem 
skulle tydligen vara på stan tidigt. Vi kanske åker ner en sväng 
när vi kommit i ordning. Dick jobbar hela dagen på Snerikes nation,
och just nu är han på väg att åka dit för ikväll så firas kvalborg.
Nu ska jag slappa..

Go kväll på er och ha en rikitgt bra valborg!!

Kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0