Sköna Söndag



Nu sitter jag här vid köksbordet med mina ljustända och ska
försöka berätta lite om vad som hänt idag.

På förmiddagen i samband med att vi skulle skjutsa in Emelie till
sin fotbolls samling passade vi på att åka till Stadium, Linnéa
behövde nya innebandy skor, hon har som sagt växt en hel del
i vinter. Hon hade redan sett ut ett par som hon ville ha så det
gick fort att prova. Ett par vita puma, med inslag av rosa och
turkos. Efter vi varit på Stadium stannade vi till i Årsta hos Dicks
syster yster, Linus hade blivit hungrig, han åt och vi fikade.
När vi kom hem gick jag och Linnea ut en lång promenad med
Tintin, jag måste ju testa foten. Det känns mycket bättre idag,
så imorgon kan man kanske träna igen.

Nu har den kommit, tandsing nr två, jag tyckte att han dregglade
ovanligt mycket igår, och i morse var den där. Han ser för rolig
ut när han fösöker tugga. Här försöker han tugga broccoli.





Igår när vi satt vid köksbordet så sa jag till Linus: Var är lampan? Då tittade han
på lampan och så lampa, gissa om vi börjde skratta. Det var bara en lyck träff,
men han lät så söt. Han försöker säga en hel del papa, dada, aj aj. Han åker
runt  i gåstolen och säger ajaj. Undra vem som säger så hela dagarna. Haha




I morgon ska Dick och jag åka till Ikea och köpa min latte visp, ja jag måste även
köpa en ny kastrull, det hände en liten olycka i köket idag, precis när jag ska
ställa kycklinggrytan på bordet så upptäcker jag att det rycker om riset, det brinner
i kastrullen, måste ha kommit åt knappen till plattan, har ju touch knappar. Gissa
om min hungriga man blev glad. NOT!!!
På Ikea ska jag även titta på en taklampa som jag tror kommer att passa på hallen
där uppe, nu när jag håller på fixar.



IKEA PS MASKROS Taklampa  Diameter: 80 cm Sladdlängd: 180 cm

Hittar säkert mer fina saker, då lägger jag upp det imorgon.
Ja imorgon är det skola igen så nu ska jag kasta barnen isäng,
sen ska jag krypa upp i soffan och sätta mej nära brasan. Idag
blir det premiär eldning. Mys mys



Kram kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0