Regn och rusk!

I morse gjorde vi ordning oss för att ta våran morgon
promenad, men så blev inte fallet. Regnet började ösa
ner. Då lag vi oss ner på golvet och lekte med en boll
en stund, i väntan på att Linus skulle sova. När det var
dags att sova en stund kröp vi tillsammans ner i min säng,
där somnade vi i en timme, så mysigt.




När vi vaknade satte jag igång med att måla skåpet, Linus lekte bredvid. Nu är grund
målningen klar, så nu måste jag köpa färg för att kunna fortsätta måla.



Jag var precis klar när Linus hade ledsnat p ga att han var sugen på lunch. Idag
serverades mormors kalops. Mycket gott enligt Linus.
Idag har vi även bakat, Linus satt i sin stol bredvid mej och grejade, men
nån bagare blir han inte, han tyckte reklamen som låg på bänken var
roligare, än att titta på mej.



Idag  hade Linnéa sin första innebandy träning för säsongen, precis mitt
i middags tid. Kvart över fyra till halv sex. Oftast äter vi innan fem, idag
blev det en timme senare. Medans jag lagade mat fick Linus sitta i sin
stol och titta, han började bli trött och hungrig. Jag gav honom ett rån med
messmör på, gissa om han tyckte det var gott.




Till middag idag serverades våfflor, och det var inga vanliga våfflor utan lyx
våfflor.



Våfflor med creme fraiche, löjrom, rödlök och räkor, det är mums
det.
Innan sängdags var det badtime, idag var det Linnéa som hoppade
ner med Linus i vattnet. Linus är helt vild i vattnet så nån måste
sitta med och hålla i honom. Har tänkt åka in till stan och köpa en
badbalja åt honom, så kan han bada själv.




Nu sover min lilla badpojke.



Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0