7:e September

Klockan åtta startade min och Linus dag, med en lång
promenad, idag var det dock inte lika skönt ute som
igår, det var till att plocka fram toppluvan till liten.
Han såg för hejig ut i sin luva.



När vi kom hem var det gott med frukost, både Linus och jag var
hungriga. När frukosten var avklarad var det dags för liten att
sova en liten stund, när han vakande for vi in till stan, vi skulle
äta lunch med Petra. Lunchen intogs på restaurang Rixos, där
åt man lite då och då när man jobbade. Mycket gott!



Väl hemma igen så möttes vi i dörren av Linnéa, hon hade precis
kommit hem från skolan och var riktigt sugen på mellis. När vi höll
på och trixa i köket så kom Dick uppragglandes som ett lik. Ha ha!
Då hoppade jag i mina träningskläder och åkte till Friskis och Svettis.
När vi ätit middag och Linnéa var på väg att åka till sin fotbolls träning,
kom hon på att i skolan i morgon så skulle dem gå Storvreta runt, och
då skulle hon ha fika med sej. Det bara för lilla mammsen att ta fram
elvispen, äppelkakorna jag bakade häromdagen föll tydligen inte lill
Hulda i smaken, hon vill ha morots muffins.



Undertiden jag bakade satt Emelie med Linus i köket och försökte lära
sej sin nya dator dem hade fått i skolan idag. Linus tyckte det var
väldigt spännande med alla knappar, syster tyckte han var mindre rolig.
Linnéa stog också och var nyfiken innan det var dags för henne att åka.
Emelie var smått irriterad över att hon varit in på hennes spotify. Hon sa
åt henne att skaffa en egen. Då fick hon till svar: Jag vet ju inte hur man
gör pucko!
Syskon kärlek!

    

Nu är muffisarna klara, så vi ska ta oss ett litet smakprov när Idol börjar.



Det ska bli kul och tittat var det är för ufon som sökt i år, det
är ju så man skäms emellan åt. En del måste vara helt ton döva.
Men oj vad tiden springer iväg, nu måste jag kasta mej iväg för
att hämta hem lill Hulda från fotbollsträningen.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0