Eftermiddag i Ekebylund



Go kväll på er!

Mitt på dagen så drog vi som sagt till Chilli, skulle ju bla kolla
in en jätte fin ram jag sett, den var fortfarande jätte fin men
den passade inte till dem kort jag tänkt ha där i.  Det var mest
ramar till små kort. Inget till det här fina kortet:



Det fanns en hel del kul att titta på där inne, det tog en stund
att gå igenom butiken. Linus var så nöjd hela tiden, han har
ju blivit så stadig att han kan sitta i en kundvagn och det
tyckte han var kul.



Tänk om man hade ett litet torp som man kunde inreda
i den romantiska stilen, det fanns hur mycket fina saker
som helst, allt var så fint.

  

               

Hittade även två fina lampor, precis i stil med det jag hade
tänkt mej till vardagsrumsfönsten.



På eftermiddagen när vi kom hem var det som vanligt fullt
ös, läxläsning och sen hade Albin innebandyträning. Linnéa
åkt med sin kompis in till stan, dem skulle till skateboard
rampen vid reningsverket. Tok ungar!



Nu har jag äntligen köpt färg och hunnit måla skåpet en gång,
ja det var inte det lättaste, lillskiten ålade runt och rev i pappen
jag lagt runt, jag satte honom upp en bit bort, men på två
sekunder hade han lagt sej på magen och var tillbaka igen.



Till slut åkte han in på Emelies rum.
Då hann jag även grunda stolen en gång, det blir så fint när
allting blir vitt. Imorgon ska jag försöka få skåpet klart så 
jag kan plocka in det som ska vara där i.

Nu är det dags för barn nr 2 och 3 att gå och sova, och det 
innebär för min del att läsa två kapitel ur en bok som Linnéa
har lånat på biblioteket. Då kryper vi alla tre ner i Linnéas säng-
Mys mys!
Nån dag har jag bestämt att jag ska gå till biblioteket och låna
en kapitelbok som vi ska läsa varje kväll, det kommer att bli
boken:



Den läste min mamma för mej varje kväll när jag var liten,
jag kommer ihåg än idag att jag tyckte dem böckerna var
så bra. Det finns nog iallafall tio olika böcker om Katitzi.

Ha en fortsatt trevlig kväll!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0