Kanelbullens dag!



När vi vaknade i morse sken solen från en klar blå himmel, men
innan jag och Linus hann ut på våran sk powerwalk hade solen
nästan försvunnit, men det var skönt ändå.
Idag är det ju kanelbullensdag, Dick var in och tränade imorse
och stannade på Linnécafeét och köpte två bullar till oss, men
jag tyckte att även barnen skulle få bullar, så jag for
till affären och köpte jäst och ställde mej och bakade. Linus satt
bredvid mej i stolen och tittade, när jag vände bort blicken för
en sekund hände följande, jag undrade varför Linus blev så
tyst, den lilla rackaren hade tagit en bull snurra och stoppat
munnen full, han blev jätte arg när jag tog ur den.



Det var ju smaskens, men det är bättre att äta en gräddad
bulle.



Medans bullarna gräddades var det gröt dags, då blev liten
på bra humör igen, mat är gott. Han hade så mycket roliga
miner för sej, så kameran åkte fram, då spexade han ännu
mer.



            



När Albin kom hem från skolan idag hade han så ont i armen,
han hade fått stelkramps vaccinationen, hoppas bara att han
inte får feber. Han blev ju så dålig i vintras när han vaccinerade
sej mot svininfluensan. 
Nu är Linnéa nyss hemkommen från sin träning, nu ska hon 
bara duscha sen ska vi duka fram lite nygräddade bullar. Mums!
Lilla tiggis har fått hoppa i säng, så man får äta bulle i lung och 
ro. Hi hi



Kram på er alla hjärtevänner!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0