Frost!



Ja idag var det kallt när jag och Linus drog i väg på våran
morgon promenad. Men när jag väl fått upp farten var
det jätte skönt. Det var så fint i naturen, där det var frost
och solen sken.



Var tvungen och stanna för att ta någa fina bilder.
När vi kom hem serverade Dick nybryggt kaffe med
färska linnébullar. Mums filibabba!
Mitt på dagen var Linus riktigt på G, han har börjat
busa med Tintin, kryper efter honom med Tintins leksak
och piper. Ibland uppskattar Tintin det men för det mesta
hoppar han upp i soffan, där vet han att han får ligga
ifred.




Hela detta äventyr slutade med en bula i huvudet. Krokodil tårar!
Men han var snart i farten igen, hittade en postbil på golvet, tänk
att det sitter i generna att mecka med hjulen. Han låg säkert där
i tio minuter och snurrade på hjulen.

 



På eftermiddagen kom Cia med sin dotter Lovisa på en fika.
Tiden gick så fort, man hinner tyvärr inte ses så ofta, så
när man väl träffas så rinner tiden iväg. När Albin var
liten så var vi mammalediga tillsammans, hon har en son,
Adam, som är jämn gammal som Albin. Då träffades vi
varje dag i lekparken, barnen for runt på sina bobbycars
och vi fikade. Tänk vad tiden går!


Albin och Adam i badet 2002

Idag har Albin och två kompisar åkt och badat på
fyrishov efter skolan, det är första gången Albin får
åka ensam, ja för mej fick han inte men han har en
snäll pappa. Måste erkänna att jag var lite nervös när
han for iväg. Men nu är han hemma, så jag kan pusta ut.
Allting gick kanon! När han kom hem blev han lite smått
förbannad, Dick och Linnéa hade åkt in och kollat på A-lags
matchen i innebandy, tänk att dem aldrig är nöjda. Han
har ju badat hela eftermiddagen, då kan ni tro att jag i
min tur blev förbannad på honom. Han var dessutom på
match förra veckan och då fick Linnéa snällt stanna hemma.
Grrrrrrrrrrrrrrrr!
När jag rotade runt efter detta gammla badkort hittade jag
ett kort på den här söta bebisen.


  Pippilotta!

Ja ännu en dag är till ända!
Ha det så gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0