Bus eller godis!





Idag är det den "riktiga" bus eller godis dagen, har ni
fått någon påhälsning. Det har inte vi, det är tur man bor
som man bor. Här är det tillräckligt mycket bus ändå,
det spelar inte någon roll vilken dag det är.



 

Här sitter en busunge och funderar på vad han ska hitta på
härnäst. Hihihi
Det har varit en jobbig dag för liten idag p ga tids-
omställningen. Han har varit små trött hela dagen, det
är tur man jobbat. Dagen gick som vanligt så fort, tiden
bara försvinner oavsett om det är mycket att göra eller inte.
Det har ju att göra med att man jobbar med världens goaste
människor. Direkt när man jobbat klart for man till Ica Maxi
för att stor handla, lika bra att passa på innan skollovet börjar.
Hade tänkt handla imorgon men så blev det ej, ska istället 
sitta hela dagen i Allians hallen, Albin ska vara med i UNT cupen
i innebandy.
  Men en sak är då säkert jag tänker aldrig mer
handla på en söndag vid fyra tiden, jag tror hela stadens barn
familjer var där, och alla barnen ska tydligen ha en egen vagn
och där mamma ställde vagnen ja där ställde också den lilla
parveln sin vagn. Du ska inte tro att mamman tog hänsyn till
att inga andra kom förbi med sina vagnar utan gick bara där
och log. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
När jag väl kom hem med alla varorna hade Dick åkt till jobbet,
och jag fick en liten igel på armen, en super trött Linus, lätt
att få in alla varorna i kylen. Smart som jag var, trodde jag,
så kastade jag åt Linus riskake paketet, tänkte att det kan han
leka med en stund det går iallafall inte sönder, haha, rätt som
det är så sitter Linus med riskaka runt hela munnen, pizzakryddad
dessutom, nam nam tyckte han, mindre bra tyckte jag och tog
paketet. Vilket jävla liv det blev!
Nu sover han och jag har äntligen fått i mej lite middag.
Snart börjar Ensam mamma söker och det tänker jag titta på.

Puss och kram på allahelgonasdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0