Tapetsering!



Ja i morse när vi drog i väg på våra morgonpromenad, var
det så kallt men Linus klaga inte, han älskar att åka vagn,
även fast det är kallt ute. En som inte alls tyckte om kylan
var Tintin, han vände och sprang hem, tur att Dick fanns
hemma och kunde släppa in honom. Ena stunden sken solen
och i nästa stund snöade det.



Inne i värmen igen satt jag mej med tidningen och en god
frukost. Det smakade så gott efter en kall promenad.
Efter lunch satt jag igång med dagens projekt, tapetsering
av Linnéas rum. Linnéa var så snäll och hjälpt till att hålla ut
våderna nertill. Nu är tapetseringen färdig och Linnéa blev
jätte nöjd. Nu är det bara piffet kvar, det roliga. Tyvärr
kommer inte rummet bli färdigt innan jul, hon behöver en
hel del nya saker och det får hon önska sej i julklapp.

 
Linnéas rum före!



Och efter. Kommer mer bilder nära alla detaljer är på plats!



Idag hade jag även tänkt att jag skulle börja baka inför någons
födelsedag som är på intågande, men det hann jag inte. Lite
tidsoptimist kanske. Så jag vet vad som väntar mej imorgon.
BAKNING!!!
Snart är det julfest med jobbet på G. Har förstås problem att
komma på vad jag ska ha på mej. Har skickat efter en ny top,
men vad ska jag ha på mej till är den stora frågan. Hmmmmm!


Jag har ju en vecka till att fundera på innan det är dags. Får
väl ta en tur på Gränby.

Nu ska här värmas lite glögg och lussebullar, igår smakade vi
årets blossa glögg från bolaget, saffrans smak, jag tyckte dock
inte den smakade saffran, lite besviken faktiskt.





Kommentarer
Postat av: Bettan

Tjenixen!

WOW....vad snyggt det blev då=O

Du är duktig du;)

Kram från Bettan

2010-11-30 @ 22:40:54
URL: http://www.vitalyktan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0