Strålande vinterdag!



Brrrrrrrrr! Det är så kallt, på tok för kallt för min smak.
Det ska vara si så där fem minusgrader, lagom så att snön
ligger kvar och att barnen inte blir blöta när dem är ute
och busar i snön. Linnnéa har tagit fram skidorna, hon
gnissar runt runt. Lite kallt om fötterna.
Jag startade dagen med att träna och där efter en tur
till Ica Maxi. När jag kom hem var kaffet klart, jag hade
köpt med mej nybakat bröd hem. Men tro inte jag fick 
ha min macka i fred, lille man tyckte också den var god. 
Linus har blivit helt vild, försöke ställa sej mot det mesta,
försöker pila på det mesta, undra just hur det kommer att
gå med granen.
Det hände en liten olycka idag, Linus föll ner från soffan,
han slog pannan i bordet och hamnade mellan soffan och bordet.
Han satt och tittade på tv med Linnéa, tydligen blev Linnéa
lite för inne i tvn så hon glömde bort brosan. Schysst!



 



Idag har jag varit till bvc, dags för vägning. Linus går upp som
han ska, så nu har han kommit upp till födelsekurva igen. Skönt!!
Inte för att jag varit orolig, han är ju en liten mat glad skit.
Efter vägning, när jag ändå var på klädd, kastade jag in Linus och
tog med mej Tintin på en promenad. Det sved riktigt i kinderna.



Jag var tvungen att leta fram täcket till Tintin, han skakade
stackaren.
Just nu sitter jag här i min ensamhet, Linus sover och Dick
har åkt för att hämta Emelie, hon har haft barngympa, sen
skjusade han Albin och Linnéa till fotografering, lagfoton till
innebandyn. Nu kommer dem visst, slut på lungnet. Jag får
väl resa på mej och tända lite ljus.



Ha det så gott i kylan!

KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0