Skol dags!



Ja i morse när Dicks klocka ringde, det var han som skulle
lämna barnen, då vaknade också Linus, det var den sov-
morgonen, då kom jag på att jag skulle följa med till skolan
på förmiddagen, jag studsade upp ur i sängen och for in i
badrummet, packade gröt till Linus och gjorde sen iordning
honom för en dag i skolan. Klockan åtta bar det av, 45 min
innan låg man i sängen....
Jag började med att vara med Linnéa, hon har ju lite problem
med handen, kan inte klä på sej, knyta skor, skriva mm.
När dem andra barnen skulle klippa och klistra fick Linnéa
arbeta på datorn.

 

Sen var det dags för mej att besöka Albin, innan lille man blev
trött. Albin hade matte, dem hade ett litet prov i multiplikation.
Albin tycker att det är lite svårt, men han klarade provet. Det var
på tid och man skulle ha alla rätt för att kunna gå upp en svårighets
grad.



Efter matten var det dags för mej att gå, Linus var trött.
På vägen hem tog jag en extra lång promenad, det var
så härligt väder. Väl hemma åkte målar penseln fram, så
nu är jag nästan klar, tror jag, jag fick just en ny idé, istället
för fond tapet kan man ju beställa wall stickers och då måste
jag måla den sista väggen också. Vi får se vad Linnéa vill det
är ju hennes rum. Medans färgen skulle torka efter första
strykningen, begav jag mej ut på en till promenad i det fina
vädret, det gäller att passa på när solen strålar. Jag och
Linus gick och möte Albin som slutade skolan.



Linus somnade skönt i vagnen, kanon tänkte jag och sprang
in och målade. Jag målade och målade och glömde helt bort
tiden, Linus fick sova middag på tok för länge, så ikväll tog
det tid innan han somnade. Låg och kastade ut napparn ur
sängen och ropade mamma, han fick komma upp en stund
till, skulle sett hur glad han blev. Men nu sover han gott...

Så för mej är det soffan nästa.

Tjingeling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0