Lusse bak

Dagen startade med en rivstart. Klockan halv nio
knacka sotaren på dörren, dags för den årliga
sotningen. Linus blev lite fundersam vad det var
för en svart människa som kom in. Direkt när
sotaren hade åkt satte vi igång med lusse baket.



Bakningen var noga uträknad så att jäsningen skulle vara
klar lagom till att Linus skulle sova förmiddag, så fick jag
baka bullarna i fred, han vaknade precis när det var dags
för grädddning.



Det blev ca 50 bullar och två längder med vit choklad emellan.
Mums! Bullarna frös jag i snabbt så barnen får inte smaka
förrän till advent. Hihihi
När lusse baket var över var det dags för nästa besök,
BVC skulle komma för att hälsa på Linus, 10 månaders
kontroll. Han utvecklas precis som han ska. Hon tyckte
han var duktig med talet, han har precis lärt sej härma
kossan.
Efter middagen var det dags för lämning och hämtning
av innebandy spelande barn. Innan det var dags för nästa
hämtning åkte vi en snabbis till Fullerö Handel, skulle ha lite
ljus till adventsljusstaken och i morgon ska Linnéa på kalas,
så hon måste ha en present med sej.





Nej nu har jag lite brådis, nu ska här bakas scones, nu
ska vi titta på Robinson och mysa!

Kram kram!!


Kommentarer
Postat av: Madde

Ser smaskens ut! Jag är mycket nöjd med att ha lyckats göra en pepparkaksdeg...Arvid är ledig i morgon så det blir bakning.

Det vore absolut kul att träffas över en kaffe. Jag har tid lite närsomhelst!

Kram

2010-11-25 @ 21:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0