Äntligen värme

Redan onsdag, veckorna bara springer iväg.
Den här veckan började med utvecklings samtal
med Linnéa på måndagen. Allt var utmärkt, Linnéa
hade klarat av målen för åk 1.
På tisdagen var det dags för utvecklings samtal med
Albin, han hade också klarat av sina mål och de
nationella proven han gjort. Det han behövde träna
lite på är sin handstil.
På tisdagen kom min kompis Petra på lunch, jätte
trevligt, man ses inte så ofta. Jag fick en fin ljuslykta.
Den ska jag ha i uterummmet som nu börjar bli färdigt.
Dick har snickrat hela dagen medans jag solade näsan.
Super skönt att få lite färg på sin blekfeta kropp.
Linus satt och njöt i vagnen.




Linus har blivit en liten tv apa, han tycker mycket om att 
titta på disney. Imorse när han vakna slog jag på tvn en
liten stund för att jag inte orkade gå upp, då låg han snällt och 
tittade.

                     


Idag var det åter dags för vägning.
Det var så skönt ute så Linus fick ha sin nya vår hatt och skor.
Linus vägde nu 6100 g, han hade gått upp 90g, det är lite för lite.
Albin vägde 6400g när han var 2 mån och Linus är nu 4 mån. Lill skit.
Har han inte vänt i vikt till nästa vecka så blir det till att börja med lite
gröt. Dem ska gå upp 100-300g per vecka så han hade ju nästan gått upp
det man bör men med tanke på att han inte gått upp så bra innan så
ligger han lite efter och det gör att han borde gå upp mer i vikt.
Men jag är inte orolig, han är nöjd och glad och utvecklas som han ska.
Han är min lilla mini gris...



Nu på kvällningen kom Natalie och hälsade på oss en stund, hon tycker
så mycket om Linus och vill gärna hjälpa till.
Hon var även duktig och vattnade mina blommor ute på altanen, efter det
satte hon sig och åt ett äpple.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0