Skön helg

Tänk vad fort helgen är förbi.
I lördags åkte jag in till stan på eftermiddagen
för att hämta mamma, hon skulle komma
hem till oss och hålla mej sällskap när Dick
jobbade. Det är så fruktansvärt tråkigt att
sitta själv på helg kvällarna.
Mamma och jag började med att åka på en
liten shoppingrunda, vi var b la till Kappahl
ock Lindex i Boländerna.
När vi kom hem hade Dick gjort iordning
grillen. Vi grillade kyckling och hade färsk
potatis. Det är nått speciellt med den första
potatisen. Till det gjorde jag en god fetaost
sås. Vi blev så mätta och belåtna.
Linnéa och Emelia var inte hemma och åt så
dem missade nått.
På kvällning så spelade jag, mamma och Albin
kort, det är så mysigt att bara göra nått med 
Albin, han hamnar tyvärr så lätt i klämm.
Linus låg på altan golvet och övade på att vända
sej från rygg till mage. Snart går det!
Han satt fört i babysittern men den tycket han lutar
för mycket bakåt, så han bara drar sej upp.



På söndagen när vi vaknade sken åter solen och det var en helt annan
vind mot i lördags, varma vindar.
Efter frukost började mamma och jag med att gå en runda med Tintin,
jag hade förhoppning om att Linus skulle somna då och sova nån timme
på förmiddagenså vi kunde sola. Men nej nej när vi nästan var hemma
slog Linus upp sina stora bruna ögon och vägrade somna om. Tror ni
hans mamma blev glad då. Nej inte värst!!!!
När jag till slut fick honom och somna var det dags att göra lunch till
barnen som måste ha nått i magen, eftersom dem skulle spela match
på eftermiddagen.
Tillslut fick jag iallafall kasta mej ner i solen, det hettade på bra, så jag
fick till slut lite färg.
Innan det var dags att väcka Dick, som skulle med på fotboll gjorde jag
iordning lite nationaldagsfika, vi åt prinssesbakelse rulltårta, den var
mycket god. Det var kanske inte den bästa frukost för min kära man.
Kl halv tre spelade Linnéa match uppe vid IP, mamma och jag tog en
promenad dit, tänkte att liten skulle kunna sova under matchen, men
det ville han inte. På vägen hem så hamnade vi mitt i värsta regn och
åskskuren, Linnéa som då cyklade med oss,eftersom Dick hade åkt iväg
till Albins match i Ärentuna, var duktig och cyklade före och tog in dynor
och vevade in markisen.
Efter middagen var det dags för mamma och åka hem, så då skjusade jag
hem henne och vi stannade en snabbis på Gränby.
Det var den helgen det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0