Vilken värme

Vilken härlig sommar, det är tur man har pool på
tomten, så man kan svalka av sej lite.
Det har blivit mycket grillat sen vi kom hem, det är
ju så gott. Och vilka sköna kvällar det är, det är
underbart att bara sitta ute. Jag har äntligen börjat
läsa en bok igen, har varit lite trögt med det sen Linus
föddes, men häromdagen köpte jag Maria Läckbergs nya.
Linus somnar redan vid halv sju nu, han blir trött av värmen,
så man  har några sköna timmar att läsa på.



Igår fredag var jag med Linus till bvc, det var dags för 6 mån vaccinering,
och vikt kontroll. Linus hade gått upp 700gr på 3 veckor, matglad som han
är. Nu väger han 7580g och 68 cm lång.
När han fick sprutan skrek han som en stucken gris, men det gick
snart över.
Efter några timmar började tyvärr febern att komma, så han var inte
så rolig att ha att göra med på eftermiddagen, det blev en tidig säng gång.
Mamma har varit hos oss fredag till lördag. Vi har ätit och druckit gott.
Barnen tycker det är så roligt när hon sover kvar. Men idag fick inte
mamma någon sovmorgon, Linus var igång redan kl halv åtta, han har
kommit på att han har en röst, så han tar i och skriker.
Linus har även idag haft lite feber och varit väldigt trött, hoppas bara
han inte har blivit smittad av Linnéa hon hade nämligen 40 graders
feber i onsdags och torsdags. Men nu är det fart på lill Hulda igen.
Idag tog jag fram saxen och klippte luggen på liten, luggen hänger ju
ner i ögonen hela tiden. Det var inte det lättaste kan jag lova, det lilla
huvudet for fram och tillbaka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0