Kylan tillbaka



Ja i morse var kylan tillbaks igen, hua vad kallt det var när
jag begav mej ut på min morgon promenad. Jag var lite
avundsjuk på Dick och Linus som låg inne i värmen och sov.
När jag kom hem igen var jag faktiskt ordentligt varm, det
var bara att hoppa in i duchen innan man dukade fram en
god frukost.
På förmiddagen tog vi en sväng in till stan, Dick hade lite
jobb ärenden och då stannade jag till hos svägerskan på lite kaffe.
Linus somnade i bilen på vägen hem vid tolv tiden och  vaknade
förstås när jag skulle lyfta över honom till vagnen, han sov typ
i 25 minuter och det är allt jag fått honom att sova idag. Han
total vägrade att sova på eftermiddagen, försökte få honom att
slappna av framför tvn en stund men så fort han kände att
han lungnade ner sej blev det fart på honom igen.
Har suttit och tittat på kort sen dem andra barnen var små,
Linus blir bara mer och mer lik Albin. Alla säger det men jag
har lite svårt att se det när jag bara tittar på Linus men när
jag ser kort på båda två ser jag likheten.

 



Tyvärr är inte bilden den bästa.

På eftermiddagen åkte städgrejerna fram, så nu är det rent
och fint inför helgen. Jobbar helg för både Dick och mej, så
klippan Emelie kommer att få göra en insats med lillebror.
Hoppas bara hon blivit frisk till dess, i morse vaknade hon med
39,5 i feber.
Nu ser jag att klockan börjar närma sej åtta och mina skit
ungar ska ta och hoppa i säng, Linus har sovit sen kvart över
sex, då orkade han inte längre.
Emelie har nog legat till sängs hela dagen.

Hejsan Svejsan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0