Barnakuten

Vilken jävla skit dag det har varit idag allt har gått fel.
Dagen började bra med att jag skjutsade barnen till
julavslutning i kyrkan, själv gav jag mej ut på en
morgonpromenad. När jag kom hem skulle jag och
Dick äta en mysig frukost, men nej det skulle vi tydligen
inte, Albin ringde från kyrkan och hade panik, dem hade
blivit bjudna på choklad med nötter i  och Albin är nöt
allergiker. Grrrrrrrrrrrrrrrrr!! Han hade fått blåsor i munnen
och det kliade i mun och hals.
Dick kastade sej i bilen, tog med sej betapred tabletter
och åkte till kyrkan. Detta var vid nio tiden.



Väl hemma lungnade han ner sej och allt verkade under
kontroll, så jag åkte till affären. När jag står där ringer
Dick och säger att Albin har svullnat upp på hela kroppen
och det kliar. Han var helt hysterisk. Han fick som stora
bölder som var alldeles hårda. Jag kastade mej hem och
så for vi allihopa in till barnakuten. Där fick Albin direkt
behandling. Han var helt slut så han somnade på sjuksängen.







Efter att vi suttit där uppe i två timmar fick vi gå iväg till
fiket och äta, barnen hade ju inte hunnit ätit lunch.



Kycklingsallad och smörgås åt dem.
När vi ätit hade svullnade börjat ge med sej och efter
en timme blev vi hemskickade.
När vi åter var hemma satte jag igång med det som jag
hade tänkt att göra idag, pyssla färdigt hemma och ge
mej ut på vinden för att ta fram julgrans sakerna. När
jag får fram kartongen ser jag att jag har haft besök av
en lite mus och den jäveln, rent ut sagt har ätit sönder
sladden till belysningen. Och vi som skulle klä granen  
idag, för sen jobbar Dick två nätter. Så typiskt....
Det var bara för mej och Linnéa att köra till affärerna i
Storvreta och hoppas på att det skulle finnas någon jul
belysningen, men nej. Vi for vidare till Fulleröhandel, där
hittade vi en, det var den sista, tyvärr till ett något högre
pris men jag tog den, var så illa tvungen ville inte köra in
till stan, det var ju middagstid.....



Efter vi ätit kunde barnen äntligen börja klä granen, Ja Emelie låg på
golvet och tittade på.



Hon var tydligen helt slut, idag har hon varit på Thorén
skolans julgala, men det är väl sviterna efter att ha haft
feber i nästan tre veckor, är dock inte frisk ännu.

Ja det var den dagen det, jag som för en gång skull bara
skulle vara hemma och mysa och pyssla, tji fick jag.
Nu ligger jag i soffan och tänker inte röra en fena, ska
nu titta på Morden i Sandhamn..

Tjing Tjing!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0