Pepparkaks hus!



I morse var det åter dags att fara iväg på innebandy match,
Linnéa hade match hemma mot Vaksala. Fick lov att väcka
Linus kvart över nio för att vi skulle hinna i tid till match start tio.





Linus blir nog innebandy spelare han också, han är så
intresserad av innebandyklubblor och bollar.

Linnéas lag vann med 3-0, Linnéa gjorde ett mål.



Direkt när vi kom hem från matchen drog jag på mej
tjock kläder och tog med hunden på en promenad, fy vad
det blåste en kal vind, snöa hade det börjat gjort också.
Gångvägen längs med väg 290 var inte ens plogad, jag
hade snö långt upp på smalbenen så det var till att bära
hund stackaren, han försvann i snön.
Idag var det dags för det årliga pepparkakshus baket, det
är Dick och barnen som sätter ihop det, jag kan hjälpa till
med garneringen.



Undertiden som dem byggde hus slog jag in de sista jul-
klapparna, så skönt att vara färdig. När jag var färdig var
det dags att garnera huset, barnen hade börjat.







Ja nu har små tomtarna flyttat in.....

I kväll när Linus skulle gå i säng tog Dick och klädde av
honom på golvet i vardagsrummet, det var inte populärt,
han satt länge på golvet och försökte få på sej sina strumpor
igen. Så söt, visste precis var dem skulle sitta.

 


Dem små tjockis benen....

En vecka kvar till jul, stressa inte ihjäl er nu!

Ha en mysig fjärde advent!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0