Lucia



Så här såg det ut en lucia morgon för nått år sen, men
i morse var det ingen som hade tid att lussa för lilla mamma.
Dick som jobbat natt sov, och barnen hade bråttom i väg till
skolan. När jag skjutsat barnen till skolan kröp jag tillbaks
till sängen en timme till, skönt skönt.



Linus och jag tog det lungt på förmiddagen, åt en god
frukost och sen garnerade vi tårtan.



Mitt på dagen tog vi en skön promenad i solen, Linus somnade
och sov ute i vagnen, han sov i en och en halv timme. Kanon!!
Eftersom Albin skulle ha lucia tåg med kören i skolan så var
det bra att Linus sov länge så han skulle orka med kvällen.
Till middags tid kom mamma, jag hade lagat mango kyckling.
Innan det var dags för middag var det paket öppning.



Utav Linnéa fick jag denna fina dörr kvast som hon gjort i skolan.



 Utav Dick och barnen fick jag:



Emelie hade även köpt en liten söt tesil, tyckte tydligen att
min var snuskig....
Av min kära mamma fick jag mina efterlängtade:



Jag var ju tvungen att prova min nya locktång direkt men
jag hade inte rätta knycket så Emelie fick hjälpa mej, vet
ni vad hon gjorde, jo hon brände mitt öra, det bara fräste
till. Ajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Vi hann precis äta innan det var dags att fara på lucia firande.
Albin var tomtenisse.






Barnen var så duktiga att sjunga, Linus satt helt stilla och
titta. När vi kom hem igen var vi alla så fika sugna, i säng
med Linus och fram med fikat. Till fikat kom även Emelies
pojkvän, av honom fick jag en smaskig skvaller tidning, så
nu vet jag vad jag ska göra innan jag släcker.



Nu är vi mer än mätta vill jag lova, nu ska barnen i säng
och Dick har skjutsat hem lilla mamma. Nu är det soffan
nästa för min del.



Ha det så gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0