Vilken värme!

Go kväll!
Vilket väder det har varit  nu i några dagar, och vilka
sköna kvällar.
I torsdags hade jag bestämt mej för att städa trots att
solen sken ute. Jag måste ju få ordning inne någon gång.
Nu var det Albins rum som blev färdig, nu har jag bara
hans garderober kvar att röja, men det känns som bort
kastad tid, efter några dagar har han lyckats skapa oreda.
Albin har själv bestämt färg i sitt rum, han ville ha grått med
inslag av turkost. Möblerna skulle vara vita. Färgen som
målades i Albins rum räckte även till lille Linus rum.





          

Undertiden jag höll på ute så jobbade Dick med att få in veden, hösten
närmar sej. Han fick hjälp av flitiga Linnéa, men hon skulle minsann ha
betalt så hon frågade hur mycket hon skulle få, så Dick sa att hon skulle
få 50 kr, då blängde hon på Dick och sa " hade det här varit morfar hade
jag fått 500 kr". Men priset var inte förhandlingsbart.



Nu har äntligen gungan som Linus fick i dop present kommit upp,
Linus tyckte det var så mysigt att sitta där, fart tog han själv på
något underligt sätt.








Idag lördag har min mamma varit barnvakt åt Linnéa och Linus, jag jobbade och
Dick hade fotbollsmatch med Vaksalas A-lag. Albin har varit på träningsläger
med fotbollen, så när han kom hem idag så var han så trött. Han lag sej i soffan
och gosade med lillebrosan.



Så ikväll blir det att hoppa i säng tidigt, det ska jag också göra det
är jobbar dag i morgon igen och Dick ska iväg och jobba, så då kan
man passa på att hoppa i säng i tid för en gång skull. Man blir lite
trött av värmen. Hoppas den håller i sej till imorgon då kommer
min kompis Åsa och sambo på lite kombinerad grill och kräft kväll.
MUMS!!!!

Ha det så gott! Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0