Sommar värme

Vilken skön dag!
Idag när solen passade på att lysa, tog lilla jag fram
målar penseln, ville bli klar med laseringen av trallen
som Dick hade påbörjat. Nu är det nästan färdigt, det 
blev sån skillnad. Se bilderna!


         

Färgen på trallen passar så bra till färgen på huset.
Medans jag målade satte jag Linus på sin filt, han fick sitta
under studsmattan, det var där det var skugga. Han satt en hel
timme och plockade med sina saker.




Undertiden jag målade tog Dick fram spaden och började gräva ur våran 
rabatt, som vi inte är nöjda med, nu ska där bli fint.  
Vi har hunnit med en hel del idag.
Efter en ordentlig arbetsdag var vi alla riktigt svettiga t om Linus var skitig,
han fick hoppa ner i badet, nu kan han sitta och plaska med händerna, men
det är lite halt så när han gjorde en vurpa så hann inte jag med att fånga
honom, han fick världens kallsup. Ooops!!!




 


Det gick över ganska fort när han kom på att man kunde plaska i vattnet.
Nu är liten ner bäddad i sängen och vi har avnjutit en god middag i kvälls solen.
Det gäller att passa på att grilla när sola skiner.
Nu sitter jag och tittar när Ernst lagar mat på tv, han gör sån mycket gott b la en
jätte god färskpotatis sallad, den är så god till grillat.




Nej nu ska jag försöka få mina små ny duschade gullungar i säng, i tid
för en gång skull, snart börjar skolan och man måste komma in i lite
rutiner igen.
Go kväll go vänner!!!





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0