Aprilväder

Igår när solen sken passade jag på att kratta lite löv.
Undertiden låg Linus i vagnen och sov.
Men fy vilket väder det blev på eftermiddagen, kallt och
blåsigt, och idag har det varit ännu tråkigare väder...
Igår när jag var och tränade hade jag pumpat ur 60 ml
bröstmjölk, så Emelie skulle kunna ge honom om han
var hungrig innan jag hann hem.
Han vaknade precis när jag kom, men jag sa åt henne att
ge honom den skvätten ändå, det är bra att veta om han tar
flaska. Det var inge problem han snuttade i sig allt på en gång.
Duktig kille...







Den här dagen har bara försvunnit..
kl 8 skulle jag vara inne i stan hos min frissa.
Linus var så snäll och satt i sin stol och tittade på, kl 9
var jag klar och då var det dags för tankning av Linus..
Efter frissan var vi bjudna till  Linda i Bäling på frukost.
Linus somnade i bilen på väg dit, så jag flyttade över honom i vagnen,
han sov till kl 13 då jag precis var på väg hem..
När vi kom hem hade Linnéa och hennes kompis precis kommit hem
från skolan, så dem fick lite mellis.
Linus låg och hade mysigt under babygymet, tills det var dags att fara
till Linda i Vänge kl 15.
Många Lindor är det. Ha Ha...



Linus sov till kl 17 i vagnen ute på Lindas altan.
Till Linda kom också våran jobbar kompis Andréa med sin son Adam.
Vi fick en jätte god kycklinglasagne där, Linda lagar alltid så god mat.
Linus och Bianca låg på filten och tittade på varandra. Ett tu tre när vi
tittade dit så hade Bianca stoppat Linus napp i sin mun och tagit hans
tulefilt och lagt sej på den. Busunge!!!



Kl 18,30 styrde vi bilen hem, då började Linus längta efter sin säng..
Undertiden jag var borta så var Emelie på en träff på sin nya skola,
Linnéa hade restaurangbesök med sitt innebandylag, när dem ätit klart
så skulle dem till ärentunahallen för att fira sm-gulds hjältarn.
Dit kom också Albin med sitt innebandylag.
Albin och Linnéa hade tagit med sig varsin tröja för att få autografer på,
Albin hade även sin klubba med sej som han fick en autograf på.
Nu är alla utom Emelie hemma och lungnet lagt sej, själv ska jag snart gå
och möta Emelie vid bussen..
Ännu en dag i Ekebylund har lidit mot sitt slut.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0